Followers

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 27 Ogos 2010

:: bErbANggAkAH kAL!An ::


Lame sudah tidak masuk menjengah-jengah untuk berblogwalking di semua blog. Rasanyer seperti masa begitu mencemburui aku untuk berbuat demikian. Entah la.. lame tak menaip entri seakan-akan mahu menanges bilamana aku seakan-akan tersepit sepanjang berada di sini. Bukan ingin meminta simpati sesiapa untuk memahami atau menyelami hati ini, tapi cukuplah jika aku katakan aku sedang bersedih, aku sedang berkecil hati & mungkin aku tidak akan kembali menjadi seperti dahulu.

Kadang-kadang, manusia sudah lali dengan perasaan untuk menyakiti hati orang lain. Sedarkah kalian wahai manusia?? Sedarkah kalian luka yang terpalit dalam hati seorang kawan disebabkan ego kalian?? Sangat berbanggakah kalian apabila berjaya menitiskan air mata seorang sahabat?? Puaskah kalian bila sahabat menjadi begitu?

Andai kalian puas & kalian bangga sesungguhnya itulah diri kalian yang sebenar. Bukan mahu menuding jari atas kelemahan kalian kerna aku juga lebih buruk dari kalian. Tapi, aku cuba untuk tidak melukai hati kalian sebagaimana kalian tegar untuk melukai hati aku!! Demi kalian wahai sahabatku, sesungguhnya aku bersumpah 'tidak pernah ada sekelumit perasaan untuk mengkhianati @ meyakiti perasaan kalian'. Kerna aku tahu, aku kuat disebabkan kalian. Andai aku pernah mempalitkan sebarang luka kepada kalian, katakanlah wahai sahabat agar aku sedar silapku.

Jangan hukum aku atas kesalahan yang aku sendiri terlepas pandang. Sehingga saat ini, aku masih tertanya-tanya apakah salah @ silap yang aku perbuat pada kalian? Entahlah kalian, mungkin Allah s.w.t ingin menguji persahabatan kita. Mungkin ujian itu bakal memperlihatkan siapa diri kita yang sebenar. Mungkin dan inilah jawapan untuk aku pujuk diri daripada terus dibuai perasaan begitu & begini.

Mengertikah kalian.. "manusia yang lemah ialah manusia yang GAGAL mencari sahabat. Namun selemah-lemah manusia di bumi ini adalah manusia yang sudah mencari sahabat dan MENSIA-SIAKAN sahabatnya itu". Aku tidak mahu menjadi manusia yang selemah-lemah manusia kerna aku tahu aku mampu untuk bersahabat bersama kalian untuk selama-lamanya. Aku tahu & aku kenal kalian berbanding dengan sahabat-sahabatku yang lain.

Andai ini yang kalian mahu, aku turutkan. Tapi, jangan pernah menyesal andai kita takkan pernah menjadi seperti dahulu lagi.

=(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...