Followers

Daisypath Anniversary tickers

Isnin, 1 Februari 2010

:: tENtANg kAtA mAaF ::

Awak; 
Saya hanya ingin memberitahu awak, kata “maaf” tak selalu memberi kedamaian. Kata “maaf” tak selalu membuat kita merasa lega setelah mengucapkan ataupun mendengarnya. Apakah awak tahu bahawa kata “maaf” adalah kata-kata yang sulit untuk diungkapkan?
Apa yang awak rasakan ketika seseorang menumpahkan air di atas baju dinnermu, lalu ia hanya mengucap “Maaf”, dan berlalu pergi?
Apa yang awak rasakan ketika seseorang yang sangat awak benci tiba-tiba mengatakan “Maaf jika saya memiliki banyak kesalahan hingga awak membenci saya”?
Apa yang awak rasakan ketika seseorang yang sangat awak cintai tiba-tiba berkata “Maaf, saya tak bisa lagi mencintaimu”?
Apa yang awak rasakan ketika seseorang yang pernah awak sakiti hatinya mengatakan “Maaf kerana saya masih mencintaimu hingga hari ini”?
Marah?
Terharu?
Kecewa?
Bingung?
Saya juga tak siap menerima kata maaf, tak siap mengubah kebahagiaan menjadi abu. Saya tak ingin mengubah binar-binar hati ini menjadi gelap tak bercahaya. Janganlah berganti, tetaplah seperti ini. Biarlah saya tetap tertawa walau hearty dilukai. Maaf itu mahal benar harganya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...